De ergste medische fouten



We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Als je naar de dokter gaat, hoop je dat ze zich niet vergissen. Een persoon kan uiteindelijk gezondheid en zelfs het leven verliezen.

Amputatie van een gezond ledemaat? Een buitenlandse agent introduceren in plaats van medicijnen? Dit zijn helemaal geen horrorverhalen en roddel, maar echte gevallen.

In de medische praktijk komt het voor dat je er niet direct in gelooft. Laten we het hebben over de meest verschrikkelijke medische fouten.

Nog een been. Weinigen kunnen ervan uitgaan dat een ervaren arts plotseling links en rechts door elkaar haalt. Maar dat is precies wat er gebeurde met een chirurg uit Tampa, Florida. In 1995 moest hij tijdens een operatie het rechterbeen van zijn 52-jarige patiënt Willie King amputeren. Toen hij wakker werd na anesthesie, ontdekte hij dat zijn zieke ledemaat op zijn plaats zat, maar de linker ontbrak! Ze probeerden de patiënt te troosten met het feit dat ze ook ziek was en dat ze na verloop van tijd toch geamputeerd zou zijn. King klaagde het ziekenhuis aan, won de zaak en ontving een schadevergoeding van $ 900.000 van de kliniek zelf en $ 250.000 van een onoplettende arts. Bovendien werd de chirurg gedurende zes maanden zijn vergunning ontzegd.

Verkeerd oog. Deze monsterlijke fout van de dokter gebeurde 120 jaar geleden. In 1892 verloor de 10-jarige Thomas Stewart een oog bij een ongeluk. De jongen stuitte per ongeluk op een mes, wat een gedeeltelijk verlies van gezichtsvermogen veroorzaakte. De dokter, Alexander Proudfoot, werd geroepen om te helpen en hij besloot snel dat het beschadigde oog dringend moest worden verwijderd. Na deze operatie ontdekte de chirurg plotseling dat hij in plaats van het zieke oog het gezonde oog verwijderde.

Onjuiste belichting. Bestraling mag niet als schadelijk worden beschouwd. Natuurlijk is het vaak schadelijk voor de gezondheid en leidt het tot de dood. Het medicijn gebruikt echter ook straling om kanker te behandelen. Maar, net als elk ander geneesmiddel, moet het met uiterste voorzichtigheid en in de juiste doses worden gebruikt. Patiënt Jerome Parks had pech met straling. Bij hem werd tongkanker vastgesteld, maar de computer gaf de verkeerde richting voor straling. Als resultaat werd de patiënt bestraald met een gezonde nek en hersenstam. De 'behandeling' duurde drie dagen. Als gevolg hiervan verloor de patiënt snel het zicht, het gehoor en het slikvermogen. Toen de fout werd ontdekt, kon niemand Jerome redden, hij stierf kort daarna.

Desinfectiemiddel in plaats van medicijn. Dit verhaal is een andere reden om de inscripties op medicijnetiketten te lezen. In een medisch centrum volgde Virginia Mason deze regel niet zo vaak als zij. Als gevolg hiervan werd patiënt Mary McClinton niet met een medicijn geïnjecteerd, maar met een ontsmettingsmiddel voor medische instrumenten. Dit veroorzaakte de dood van een 69-jarige vrouw en het ziekenhuis werd veel strenger over het labelen en sorteren van medicijnen.

Servet vergeten. Helaas zijn de verhalen over vergeten dingen in de baarmoeder van de patiënt niet zo zeldzaam voor artsen. In 2007 beleefde de Indiase vrouw Sabnam Praveen een vreugdevolle gebeurtenis - ze had een zoon. Het kind is geboren als gevolg van een keizersnede. De vreugde duurde echter niet lang, de vrouw voelde zich al snel slecht. Sabnam begon te klagen over buikpijn. Drie jaar lang konden artsen de oorzaak van het ongemak van de patiënt niet begrijpen. Ze belandde op de operatietafel van het Chattisgar Institute of Medicine. Het bleek dat de bevallen chirurg erg onoplettend was - hij vergat het servet in de maag van de patiënt. Het blijft in de geschiedenis onduidelijk of de arme vrouw een materiële vergoeding ontving. Maar Donald Church wist 97 duizend dollar te verdienen aan de fout van de artsen. Een soortgelijk verhaal overkwam hem. Toen hij in 2000 in het Washington Medical Center werd geopereerd, werd een chirurgisch instrument met een lengte van 31 centimeter in zijn maag 'vergeten'.

Voedsel in de longen. Een 79-jarige oudere patiënt in een kliniek in San Francisco, Eugene Rigs, leed aan een diverticulaire aandoening. Hij kon zich niet eens voorstellen dat hij in ziekenhuizen zou sterven, niet vanwege deze ziekte, maar vanwege het monsterlijke toezicht van de artsen. Door de ziekte van Eugene kon hij op natuurlijke wijze niet genoeg eten. De artsen besloten dat voedsel via een speciale buis aan de maag van de patiënt kon worden geleverd. Het is echter onjuist ingevoerd. Als gevolg hiervan begon het voedsel niet in de maag van de patiënt te stromen, maar in zijn longen. De fout werd snel ontdekt, maar de gevolgen konden niet worden gecorrigeerd. Een paar maanden later stierf Rigs door complicaties. Zijn vrouw heeft een rechtszaak aangespannen tegen de regering, omdat volgens de Amerikaanse wet geen claims kunnen worden ingediend tegen ziekenhuizen en militaire artsen.

Verkeerde vader. Een echtpaar, Thomas en Nancy Andrews, konden lange tijd geen natuurlijk kind verwekken. Daarom wendden ze zich tot het Center for Reproductive Medicine in New York. Daar werd het paar aangeboden om IVF te ondergaan, in-vitrofertilisatie, wat kunstmatige conceptie in een reageerbuis impliceert. Al snel kwam de langverwachte zwangerschap echt. Het paar was in de zevende hemel. Maar toen het kind werd geboren, waren de ouders behoorlijk verrast. De huid en het haar van het meisje dat Jessica heette, waren veel donkerder dan dat van haar vader en moeder. Het bleek dat dit fenomeen helemaal geen gril van de natuur was, maar een fout van artsen. Dit werd bevestigd door een DNA-test, waaruit bleek dat niet Thomas Andrews de biologische vader van het kind is, maar een andere man. Zijn sperma werd abusievelijk gebruikt voor kunstmatige inseminatie.

Boze dokter. Er zijn veel aanwijzingen dat artsen het beste niet boos kunnen worden. De Roemeen Nelu Radonescu had geen geluk, hij kreeg te maken met een nerveuze dokter. Een 36-jarige man werd gestuurd voor een operatie om een ​​abnormale zaadbal te corrigeren. En vanwege een medische fout bleef hij helemaal zonder penis. Tegelijkertijd verwarde Dr. Naum Chomu de penis helemaal niet met de testikels. Net tijdens de operatie raakte hij per ongeluk de urethra van de patiënt aan, wat hem kwaad maakte. In woede sneed de dokter de penis van zijn patiënt af en sneed deze ook in kleine stukjes. De ongelukkige patiënt moest een rechtszaak aanspannen. De autoriteiten besloten Chomu te verplichten de patiënt te betalen voor penisreconstructie met behulp van huid uit zijn hand. Bovendien werd de nerveuze arts zijn medische vergunning ontnomen en de morele schade aan zijn gewonde patiënt betaald.


Bekijk de video: Konrad verloor zijn pasgeboren dochter: De gynaecoloog kwam pas een uur later - RTL NIEUWS


Vorige Artikel

Alles over zwangerschap

Volgende Artikel

Avtandil